Fouten in een take away menukaart

We zien dat steeds meer bedrijven gaan werken met een take away menukaart. Een hele goede optie om je keuken natuurlijk ook op een andere manier voor mensen in te zetten. Want we bestellen massaal meer eten online en letten hierbij vooral op de gezondheid van ons lichaam. Maar hoe begin je aan zo’n menukaart voor take away? Er zijn namelijk meerdere factoren waar je rekening mee moet houden die verkeerd uit kunnen pakken. Wij leggen je deze fouten uit!

Veel te veel keuze

Een take away menu moet eigenlijk maar een paar gerechten bevatten die je aan wilt bieden. Een te lange menukaart kan ervoor zorgen dat het voor verwarring zorgt en dat mensen juist geen keuze kunnen maken uit de gerechten. Voor jezelf is het daarnaast ook fijner om een aantal gerechten op voorraad te hebben die gereserveerd kunnen worden voor takeaway. Hierdoor krijg je handigheid in het klaarmaken en inpakken van deze paar gerechten in plaats van dat er steeds een andere werkwijze te pas komt. Hierdoor heb je een aantal grootkeuken onderdelen nodig van Service Equipe Nederland en wen je aan de bereiding van deze gerechten.

Gerecht te lastig voor delivery

Hoe graag je die biefstuk ook wilt serveren voor take away, dit is vaak niet de beste optie om aan te bieden. Door de garing zal hierdoor niet optimaal zijn als je deze voor take away aanbiedt. Gerechten die hier onder andere niet het beste voor zijn, zijn pasta’s, gebonden sauzen met eieren of sushirijst die niet is teruggekoeld. 

Niet een extra

Bij een take away is het al lastig genoeg om het gerecht ook echt vers over te brengen en de smaak te geven die je ook op locatie zelf kan waarmaken. Het is bij een take away dus belangrijk om altijd iets extra’s te geven. Hierdoor wordt de bezoeker verrast en zorg je ervoor dat ze weer sneller bij je terug zullen komen, omdat ze nog een keer willen weten wat ze een volgende keer krijgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *